Alette den Exter

foto Alette website

Alette den Exter (1981) studeerde Communicatiestudies aan de Universiteit van Utrecht en werkt sindsdien als communicatietrainer en tekstexpert. In 2013 startte zij Alette den Exter Tekstadvies en -Training.

Alette: ‘Ik merk dat veel pitchers het lastig vinden om een overtuigende pitch neer te zetten. Vaak omdat ze simpelweg geen handvatten hebben om de vertaalslag te maken naar het publiek. Zo lukt het ze bijvoorbeeld niet altijd om in de huid van hun doelgroep te kruipen, waardoor ze onvoldoende antwoord geven op de vraag uit het publiek: ‘What’s in it for me?’ of niet goed nagedacht hebben over de woorden die ze kiezen, bijvoorbeeld het gebruik van jargon. Het publiek voelt zich hierdoor niet aangesproken, herkent zich niet in het verhaal van de pitcher en haakt af. Kortom: geen business.

Ik help jou als pitcher graag om het probleem van je doelgroep in kaart te brengen en jouw aanbod te vertalen naar een concrete oplossing. Ik vind het gaaf om snel de essentie uit je verhaal te halen en logische verbanden te leggen door de juiste vragen te stellen en alternatieven voor te leggen. Dit, zodat je met rechte rug een duidelijke en overtuigende pitch kunt neerzetten.’

Rick Willemsen

Rick

Rick Willemsen (1965) werkt als programmamanager, trainer en coach bij Boertien Vergouwen Overduin. Vanuit zijn rol als commercieel trainer en leiderschapscoach schreef hij eerder de boeken Effectief acquireren, authentiek verkopen (Performa, 2003) en Echte leiders in echte organisaties (Scriptum, 2011).

Rick: ‘Elke keer als ik in de afgelopen jaren creatieve mensen of professionals ontmoette die specialisten zijn in hun vakgebied, werd ik geraakt door hun enthousiasme. Er was alleen altijd een maar. Men zei dan: ‘Ik vind dit het leukste wat er is, maar ik vind het zo ingewikkeld om mijzelf te verkopen in de markt en aan mijn potentiële opdrachtgevers’.

Vanuit mijn expertise op het gebied van authenticiteit, leiderschap en sales help ik graag mensen af van die ingewikkeldheid. Door simpelweg datgene in zichzelf naar boven te brengen waarmee zij zichzelf  en anderen weten te inspireren. Door hen te vragen naar hun intrensieke motivatie en te achterhalen waarom ze doen wat ze doen. En hen te coachen op hun meest authentieke performance:  Het verhaal dat van jou is, het beeld dat bij jou past, de taal die alleen jij spreekt, de grap die alleen jij maar kan vertellen en de intentie waarmee jij uitspreekt dat jij die klant helpt bij het oplossen van zijn probleem.’