We horen het elke dag om ons heen: er is meer geld nodig in de zorg, in de theaters, bij de Nederlandse film en televisie, de muziek en niet te vergeten in de creatieve hoek: de start ups! Wat het vaak ingewikkeld maakt, is niet dat er niet genoeg talent in ons land zit. Het zit vooral in onze, uit een ander tijdperk stammende, bescheidenheid!

Veel ondernemers en zelfstandige professionals durven zichzelf niet aan te prijzen, zien een pitchkans niet wanneer deze zich aandient of vinden het lastig hun product of dienst in heldere taal over de bühne te brengen. Een pitch voelt voor hen als ‘borstklopperij’. Die diepgewortelde bescheidenheid maakt het wel verrekte lastig om zich te onderscheiden van de rest. Zonde! Want in een goede pitch probeer je oprecht contact te maken met je klant en hem nieuwsgierig te maken naar jouw aanbod. Zodat je zaken kunt doen. Gewoon een gezonde win-winsituatie.

Wij geloven niet meer in een recessie en een deprimerend makende bescheidenheid, wij geloven in impactvolle professionals die uit hun comfortzone moeten komen. Om ze daarbij een handje op weg te helpen, hebben wij de criteria aan een succesvolle pitch uitgewerkt in ons boek PITCH! – van elevator tot aanbesteding dat verschijnt op 20 november aanstaande. Op deze site vind je onze blogs met actuele inzichten en tips en je kunt je hier ook aanmelden voor onze PITCH!-workshop.